Passförklaringar

Gruppträning passförklaringar



BODYATTACK® Träningspass där du tränar kondition, styrka och uthållighet i intervaller. Mycket flås utlovas!

 

BODYBALANCE™ En varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn.

 

BODYPUMP® Styrketräning där vi tränar igenom hela kroppen under en timme.  Skivstångsövningar blandas med lösa viktplattor och funktionella övningar.

 

BODYCOMBAT® Ett pass med massor av kraft och energi. Här blandas tekniker från karate, taekwondo, capoeira, boxning, kickboxning och muay thai .

 

CX WORX  30 min effektiv mag-och ryggträning där vi använder oss av enkla basövningar som stärker vår ”kärna” i kroppen, vilket är viktigt för vår kroppshållning och balans.

 

SENIOR CIRKEL Funktionell Träning innebär att man förutom styrka utvecklar rörlighet, balans, styrka och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt.

Klassen är uppbyggd med stationer och körs med tidsintervaller.

 

X-FIT Är en tuff träningsform där man inspireras av funktionell träning blandat med militärträning. Man använder sig av diverse redskap såsom skivstänger, TRX, viktskivor, kettlebells, medicinboll & även egen kroppsviktsövningar.

 

TABATA  Högintensiv träning som utförs med olika övningar från gång till gång. (Tabata = Jobba 20sek vila 10sek upprepa 8 omgångar på varje övning.

 

OCR-TRAINING Hinderbaneträning, teknikträning för dom olika momenten inom hinderbane race..


CROSSTRAINING Funktionell Träning innebär att man förutom styrka utvecklar rörlighet, balans, puls och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt.

Klassen är uppbyggd med stationer och körs med tidsintervaller.


DANS BAS Dansklass som är anpassad för alla

 

INDOORWALKING Träningsformen med låg belastningsrisk där hela kroppen tränas. Denna högeffektiva träningsmetod ger dokumenterat högre förbränning och syreupptagning och kan dessutom utföras på hälften av tiden jämfört med andra träningsformer.

STYRKA SENIOR Träningsmetod som ger positiv stimulation till muskeluppbyggnaden i kroppen för oss i åldern 55+. Vi kör ett lättare helkroppspass med stänger och fria vikter och avslutar med lite avslappning och stretch.

 

YOGA Här tränas styrka, balans, rörlighet, smidighet och andning. Indiskt filosofiskt system m. praktisk inriktning särskilt på fokus och kroppskontroll.

 

VAD ÄR TRX? TRX står för Total body Resistance Exercise och är namnet på en träningsform där man utnyttjar sin egen kroppsvikt för att träna styrka, smidighet, balans och kondition. Det görs genom att man använder ett speciellt rem-system för att göra olika övningar. TRX-träning ger supereffektiv träning med hjälp av några enkla TRX-övningar. TRX tränar hela kroppen och det smarta är att man kan anpassa alla övningar så de blir mer eller mindre jobbiga.


TRXStrong: Styrka, balans och flexibilitet byggs upp och utmanas med ett träningsupplägg för hela kroppen. Vi arbetar med övningar i ett visst antal repetitioner eller i längre tidsintervaller och du bestämmer själv intensitet.


TRXTabata: Vi arbetar upp styrka, kondition, balans och flexibilitet i korta intervaller (20/10). Klassen kan med fördel kombineras med IndoorWalking20 då ingen uppvärmning ingår.


TRXCircle: Detta är en högintensiv klass där målet är att bygga muskulär uthållighet och öka hjärtkapaciteten. Styrkeövningar blandas med konditionsövningar utan  TRX-band vilket ger hög puls och intensitet. Vi jobbar i tidsintervaller och utmanar oss i Cardio-övningarna.


FAMILJEYOGA Denna klass riktar sig till alla från 6 år och uppåt. Passet börjar med att vi sitter eller ligger en stund och andas. Sen gör vi mjuka rörelser, solhälsningar, balansövningar och lätta positioner. Passet avslutas med 10 minuter guidad avslappning/mindfulness. Passets upplägg kommer göra det möjligt för dig att

• Få en bättre rörlighet.

• Lära känna din kropp och dess gränser.

• Somna lättare och få en bättre sömnkvalite.

• Lättare slappna av och minska spänningar i kroppen.

• Balansera ditt blodtryck. • Andas på ett hälsofrämjande sätt.

• Minska stress och känna dig lugnare.

Den vuxna ansvarar för att barnet deltar i passet.