Passförklaringar

VÄLKOMMEN TILL CITY ANLÄGGNINGEN I RONNEBY

 

Gruppträning passförklaringar

 

 

BODYATTACK® Träningspass där du tränar kondition, styrka och uthållighet i intervaller. Mycket flås utlovas!

 

BODYBALANCE™ En varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn.

 

BODYPUMP® Styrketräning där vi tränar igenom hela kroppen under en timme. Skivstångsövningar blandas med lösa viktplattor och funktionella övningar.

 

BODYCOMBAT® Ett pass med massor av kraft och energi. Här blandas tekniker från karate, taekwondo, capoeira, boxning, kickboxning och muay thai .

 

BODYSTEP® En modern version av step-up med ledorden energi, kraft och glädje! Det är ett enkelt, atletiskt och roligt pass med fokus på koordination och styrka.

SH`BAM® En dansklass där alla vara med och lära sig enkla men heta, nya danssteg, förbättra koordinationen och konditionen.

 

CX WORX 30 min effektiv mag-och ryggträning där vi använder oss av enkla basövningar som stärker vår ”kärna” i kroppen, vilket är viktigt för vår kroppshållning och balans.

 

RHYTHM Dansklass med inspiration från traditionell musik som zumba, salsa, merengue och samba .

 

X-FIT Är en tuff träningsform där man inspireras av funktionell träning blandat med militärträning. Man använder sig av diverse redskap såsom skivstänger, TRX, viktskivor, kettlebells, medicinboll & även egen kroppsviktsövningar.

TABATA Högintensiv träning som utförs med olika övningar från gång till gång. (Tabata = Jobba 20sek vila 10sek upprepa 8 omgångar på varje övning.

 

CROSSTRAINING Funktionell Träning innebär att man förutom styrka utvecklar rörlighet, balans, styrka och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt.

Klassen är uppbyggd med stationer och körs med tidsintervaller.

STYRKA SENIOR Träningsmetod som ger positiv stimulation till muskeluppbyggnaden i kroppen för oss i åldern 55+. Vi kör ett lättare helkroppspass med stänger och fria vikter och avslutar med lite avslappning och stretch.

CARDIO BAS Dansklass som är anpassad för alla

INDOORWALKING Träningsformen med låg belastningsrisk där hela kroppen tränas. Denna högeffektiva träningsmetod ger dokumenterat högre förbränning och syreupptagning och kan dessutom utföras på hälften av tiden jämfört med andra träningsformer.

YOGA Här tränas styrka, balans, rörlighet, smidighet och andning. Indiskt filosofiskt system m. praktisk inriktning särskilt på fokus och kroppskontroll.

 

SENIOR FUNKTIONELLTRÄNING Innebär att man förutom styrka utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt. Vi använder oss av

 

TRX, kettlebells & kroppsövningar som är anpassad för alla

 

TRX är en träningsmetod där du använder din egen kroppsvikt som motvikt. Träningen passar allt från nybörjare till elit, då du enkelt själv anpassar nivån på övningarna. Hela bålen (Core) är med hela tiden i alla övningar

Copyrigth @ Unitedmotion | 0457-146 46 | info@unitedmotion.se