Passförklaringar

VÄLKOMMEN TILL CITY

ANLÄGGNINGEN I RONNEBY


Gruppträning passförklaringar



BODYATTACK® Träningspass där du tränar kondition, styrka och uthållighet i intervaller. Mycket flås utlovas!

 

BODYBALANCE™ En varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn.

 

BODYPUMP® Styrketräning där vi tränar igenom hela kroppen under en timme.  Skivstångsövningar blandas med lösa viktplattor och funktionella övningar.

 

BODYCOMBAT® Ett pass med massor av kraft och energi. Här blandas tekniker från karate, taekwondo, capoeira, boxning, kickboxning och muay thai .

 

CX WORX  30 min effektiv mag-och ryggträning där vi använder oss av enkla basövningar som stärker vår ”kärna” i kroppen, vilket är viktigt för vår kroppshållning och balans.

 

SENIOR CIRKEL Funktionell Träning innebär att man förutom styrka utvecklar rörlighet, balans, styrka och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt.

Klassen är uppbyggd med stationer och körs med tidsintervaller.

 

X-FIT Är en tuff träningsform där man inspireras av funktionell träning blandat med militärträning. Man använder sig av diverse redskap såsom skivstänger, TRX, viktskivor, kettlebells, medicinboll & även egen kroppsviktsövningar.

 

TABATA  Högintensiv träning som utförs med olika övningar från gång till gång. (Tabata = Jobba 20sek vila 10sek upprepa 8 omgångar på varje övning.

 

OCR-TRAINING Hinderbaneträning, teknikträning för dom olika momenten inom hinderbane race..

CROSSTRAINING Funktionell Träning innebär att man förutom styrka utvecklar rörlighet, balans, styrka och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt.

Klassen är uppbyggd med stationer och körs med tidsintervaller.

 

STYRKA SENIOR Träningsmetod som ger positiv stimulation till muskeluppbyggnaden i kroppen för oss i åldern 55+. Vi kör ett lättare helkroppspass med stänger och fria vikter och avslutar med lite avslappning och stretch.

 

DANS BAS Dansklass som är anpassad för alla

 

INDOORWALKING Träningsformen med låg belastningsrisk där hela kroppen tränas. Denna högeffektiva träningsmetod ger dokumenterat högre förbränning och syreupptagning och kan dessutom utföras på hälften av tiden jämfört med andra träningsformer.

 

YOGA Här tränas styrka, balans, rörlighet, smidighet och andning. Indiskt filosofiskt system m. praktisk inriktning särskilt på fokus och kroppskontroll.

 

SENIOR FUNKTIONELLTRÄNING Innebär att man förutom styrka utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt. Vi använder oss av

 

TRX-KETTLEBELLS, Trx, kettlebells & kroppsövningar som är anpassad för alla

 

TRX är en träningsmetod där du använder din egen kroppsvikt som motvikt. Träningen passar allt från nybörjare till elit, då du enkelt själv anpassar nivån på övningarna. Hela bålen (Core) är med hela tiden i alla övningar

Copyrigth @ Unitedmotion | 0457-146 46 | info@unitedmotion.se